Marknadsföringsprodukter

De flesta företag lagerför idag inte bara sina egna produkter som skall säljas utan även en stor mängd kontors och marknadsföringsmaterial. Men vad är egentligen syftet med dessa och hur använder man dem bäst?

halsband ferrari

För många betyder marknadsföringsprodukter giveaways så som pennor och tablettaskar, detta är dock inte det enda användningsområdet. Allt fler företag börjar nämligen bygga en community och fanskara som mer än väl är villiga att betala för att få bära företagets logotyp på en t-shirt eller nyckelring.

De som kanske lyckats bäst med detta är företag inom mode och livsstilsbranscher. Till exempel bilmärken så som Ferrari som har egna butiker där de säljer alla produkter man någonsin kan behöva med Ferrarimärkning. Varför inte köpa en Ferrari nackkudde eller ett Ferrari mahjong-spel?

Som mindre företag behöver man dock inte göra en riktigt så stor satsning, att däremot köpa in branschrelevanta artiklar som sedan kan både säljas och ges bort som presenter är dock betydligt mer passande.

Det finns dock även betydligt mer specifika saker än så. Låt oss säga att ni till exempel har ett företag som arbetar med hudvård eller liknande, varför då inte sälja eller ge bort enklare manikyrset med er egen logotyp? Även andra produkter så som cerat och aktivitetsarmband kanske kan vara passande. Just de billigaste exemplen så som cerat kostar inte mer än en tiokrona styck och är perfekt att ge bort på mässor eller till trogna kunder. På så sätt har det något relevant att minnas er vid.