Skapa en bra företagshemsida

För att etablera och få igång ditt företag på riktigt är en informativ och professionell hemsida ett måste i dagens IT-värld. Att den lockar kunderna visuellt och etsar sig fast i minnet hjälper till att stärka företagets varumärke.

9792794-website-template-elements-futuristic-homepage-vector

Vad du ska lägga krutet på

Idag får majoriteten av alla kunder sitt allra första intryck av ett företag genom hemsidan. I en artikel på Driva Eget beskrivs vikten av att det är enkelt att få information från hemsidan och att den inte är rörig och otydlig. Informationen ska vara korrekt och målanpassad efter dem som söker information om företagets produkter, de som vill köpa och de som vill lämna synpunkter. Använd endast relevanta fotografier och design för att stärka intrycket. Sist men inte minst: slarva absolut inte med kontaktuppgifterna!

Gör om gör rätt

Om du känner att du behöver inspiration till företagets hemsida kan du helt enkelt klicka dig runt på olika hemsidor tills du hittar något du gillar. Du ska inte kopiera något, men ha i åtanke när du själv styr ihop hemsidan – ta ut detaljer, färger och design du fastnade för! Gör om gör rätt ett flertal gånger innan du lanserar din företagshemsida.

Cino är tillsammans med Hemmakväll är två bra exempel på företag som lyckats stärka sitt varumärke genom en smart och informativ hemsida.  Besökaren kan enkelt manövrera sig igenom informationen och de olika produkterna utan större ansträngning. Samtidigt bidrar ren och färgrik grafik till att varumärket etsar sig fast i minnet och inte försvinner i strömmen av hemsidor.

Detaljerna gör helheten, så lägg mycket krut på de områden där du tjänar mest pengar för att inte slösa tid och energi.